1.1 to pierwsza większa aktualizacja do Stardew Valley. Wprowadziła ona wiele nowych dodatków oraz zmian w mechanice gry, a także kolejne poprawki błędów z poprzednich wersji.

Zmiany Edytuj

Małżeństwo Edytuj

  • Partnerzy mają teraz własny zakątek za domem, gdzie spędzają swój czas. Większość z nich ma przypisane unikalne zachowanie do tego miejsca.
    • Sam ma małą rampę, na której ćwiczy jazdę na deskorolce.
    • Maru pracuje tam nad małym gadżetem.
    • Abigail gra na flecie.
    • Leah ma rzeźbę, nad którą pracuje.
    • Sebastian majsterkuje przy swoim motorze.
    • Alex podnosi ciężary.
    • Penny, Harvey i Elliott czytają książkę w ogródku.
    • Emily medytuje w ogrodzie kryształów.
    • Haley robi zdjęcia.
    • Shane opiekuje się swoimi kurczakami w małym kurniku.
  • Shane jest nowym kandydatem na męża, ma nowe dialogi, harmonogram oraz wydarzenia.
  • Emily jest nową kandydatką na żonę, ma nowe dialogi, harmonogram oraz wydarzenia.

Budynki Edytuj

  • Robin może zbudować kilka nowych budynków.
    • Szopa to zwyczajny pusty pokój, w którym gracz może robić co zechce. Można go ozdobić podłożem i tapetą tak jak dom.
    • Młyn służy do przerabiania pszenicy na mąkę oraz buraków na cukier. Po włożeniu rośliny, produkt gotowy jest następnego ranka. Pudełko obok młyna działa jak skrzynia i służy do przechowywania przerobionych wcześniej przedmiotów.
  • Dodany został nowy quest, związany z czarodziejem. Po jego ukończeniu, gracz będzie mógł przyzwać na swoją farmę kilka magicznych budynków.

Farma Edytuj

  • Dostępnych jest pięć rodzajów map, które wybiera się przy tworzeniu postaci. Każda skupiona jest wokół jednej z umiejętności i wyróżnia się specjalnymi cechami, nie spotykanymi na żadnej innej.
    • Podstawowa mapa z poprzednich wersji nie różni się niczym od poprzednich aktualizacji, ale w porównaniu z nowymi, jest bardziej skupiona na rozwijaniu rolnictwa. Ma najwięcej miejsca do uprawy ziemi ze wszystkich map.
    • Dorzecze skupione jest na rybołówstwie. Gracz może tutaj złapać te same ryby, co w Pelican Town.
    • Las porasta duże połacie ziemi, ograniczając tym samym ziemię rolną. Rosną tutaj duże pnie oraz owoce zbieractwa. Dodatkowo, można tutaj znaleźć nowy rodzaj chwastów, które zawsze wyrzucają z siebie mieszankę nasion.
    • Wzgórze jest pełne klifów oraz ma specjalny teren górniczy, na którym pojawiają się kamienie oraz geody.
    • Dzicz ma wiele gruntów ornych, ale wygląda lepiej niż podstawowa mapa. Nocą pojawiają się tutaj nietoperze i golem. Te drugie rosną w siłę wraz z rosnącym poziomem walki postaci gracza.
  • Każda mapa powoduje również, że dom gracza jest inaczej udekorowany w środku.

Kawa Edytuj

Dom Edytuj

  • Dom może zostać ulepszony o kolejny poziom dalej.
  • Nowy poziom dodaje piwnicę, w której trzymane są antały
    • Do antałów można wsadzać alkohole i sery. Tam będą się one starzeć i zwiększać swoją jakość. Każdy z przedmiotów ma różny czas starzenia.

Rozwody Edytuj

  • Gracze mogą rozwodzić się z partnerami, wypełniając dokument w domu burmistrza.
  • Po rozwodzie partner powraca do swojego starego życia.
    • Dzieci zostają w domu gracza.
  • Byli partnerzy będą mniej przyjaźni względem gracza oraz otrzymali nowe opcje dialogowe.
  • Używając kapliczki pamięci w chacie wiedźmy gracz może wymazać pamięć byłego partnera.

Nowa zawartość Edytuj

Pozostałe Edytuj

  • Nowe wiadomości w skrzynce pocztowej po śmierci w kopalni lub wyczerpaniu energii. Gracz może czasem zostać zabrany do kliniki medycznej.
  • Dostosowano cenę i składniki do dziwnej bułki.
  • Partner nie będzie już zazdrosny, kiedy gracz podaruje postaci prezent w jej urodziny.
  • Od teraz można nałożyć tapetę w małych przejściach między pokojami.
  • Po przejściu Journey of the Prairie King, grę można rozpocząć ponownie na trudniejszym poziomie, zachowując wszystkie zebrane przedmioty.
  • Dodano dwie nowe zaginione książki do kolekcji w bibliotece.
  • Od teraz gracz może kolorować swoje skrzynie, wybierając kolor spośród dwudziestu dostępnych.
  • Prezenty lubiane i uwielbiane mają teraz większą wartość punktów przyjaźni wraz ze wzrostem ich jakości.
  • Robin może teraz przesuwać zbudowane na farmie budynki.
  • Krobus sprzedaje mroczne jajka.
  • Szlam'y mogą teraz wyrzucić skamieniałego szlam'a po śmierci.
  • Kiedy gra jest zapauzowana, zegar będzie mrugał.
  • Dodano opcję graficzną, która pozwala na wyświetlanie ostrzejszych cyfr w stackach przedmiotów.
  • Beczki nie potrzebują już gliny do stworzenia.
  • Ponownie można sadzić drzewa na obrzeżach wnętrza szklarni.
  • Po odtworzeniu ośmioserduszkowego wydarzenia Shane'a, gracz ma 25% szans na to, że zakupiony u Marnie kurczak będzie niebieską odmianą. Niebieskie kury, poza samym wyglądem, nie różnią się żadnymi właściwościami od białych.
  • Nasiona słonecznika można teraz zasiać także latem (wcześniej tylko jesienią).

Balans gry Edytuj

Poprawki Edytuj

  • Dzika śliwka oznaczona jest teraz jako owoc.
  • Kapliczka Dziadka powinna już poprawnie przydzielać nagrodę po osiągnięciu czterech płomyków.
  • Naprawiono błąd z podnoszeniem przedmiotów, mając profesję botanika, który wyświetlał błąd, chociaż ten sam przedmiot ze złotą gwiazdką znajdował się już w ekwipunku.
  • Pierścień zaklinacza szlam'ów chroni teraz także przed olbrzymimi szlam'ami.
  • Nie można już nałożyć kranu na pieńki.
  • Naprawiono problemy z magazynem Joja zimą.
  • Przypisane przez gracza klawisze powinny teraz odpowiednio nakładać przynętę na wędkę.
  • Odgłosy deszczy nie powinny być już odtwarzane w Oasis.
  • Dzieci powinny już rodzić się poprawnie, nawet jeśli gracz umrze w kopalni w przeddzień narodzin.
  • Naprawiono crash związany z zaręczeniem się podczas Tańca Księżycowych Meduz.
  • Galaxy Sworda nie da się już stracić.
  • Nie da się już stracić siana w dozowniku, jeśli nie masz żadnego silosa.
  • Nie można już sadzić drzew owocowych poza farmą.
  • Naprawiono literówki.

Więcej z Fandomu