Abigail Character.png

Abigail to młoda i ambitna dziewczyna. Marzy o tym, aby w przyszłości wyruszyć w niesamowitą podróż i przeżyć przygodę swojego życia.

Mieszka w Pelican Town w sklepie Pierre'a. Jest jedną z dwunastu postaci, które można poślubić.

Związki Edytuj

Abigail mieszka ze swoimi rodzicami, Pierrem i Caroline w mieszkaniu za sklepem ojca. Jej matka często wspomina, że Abby ma piękne włosy i nie lubi, kiedy je farbuje oraz wyrazi niezadowolenie z zainteresowań i hobby córki.

Abigail przyjaźni się z Samem i Sebastianem. Podczas Kwiecistego Tańca będzie w parze z Sebastianem, jeśli nie zgodzi się tańczyć z graczem.

Osobowość Edytuj

Abigail mieszka w sklepie ze swoimi rodzicami. Często kłóci się z matką, która martwi się o odmienny styl życia córki. Często skarży się na Abigail, mówiąc „chciałabym, żeby Abby stosownie się ubierała i przestała farbować sobie włosy na fioletowo. Ma piękny naturalny kolor, zupełnie jak jej babcia. Och, chciałabym też, żeby znalazła sobie jakieś normalne zajęcie, a nie te okultystyczne głupoty, którymi się interesuje.” Abigail często odwiedza cmentarz samotnie lub łapie żaby w trakcie burz.

Prezenty Edytuj

Ulubione Edytuj

Obraz Nazwa Opis Źródło Składniki
Amethyst.png
Ametyst Fioletowa odmiana kwarcu. Górnictwo
Blackberry Cobbler.png
Jeżynowy placek Nie ma nic lepszego niż to. Gotowanie

Blackberry.png Jeżyna (2)
Sugar.png Cukier (1)
Wheat Flour.png Mąka pszenna (1)

Chocolate Cake.png
Ciasto czekoladowe Bogato zdobione ciasto z grubą czekoladową polewą. Gotowanie

Egg.png Jajko (1)
Sugar.png Cukier (1)
Wheat Flour.png Mąka pszenna (1)

Spicy Eel.png
Węgorz na ostro Jest naprawdę pikantny! Ostrożnie. Gotowanie

Eel.png Węgorz (1)
Hot pepper.png Ostra papryczka (1)

Pufferfish.png
Rozdymka Nadyma się w obliczu zagrożenia. Wędkarstwo
Pumpkin.png
Dynia Ulubiony jesienny owoc za chrupiące nasiona i miękki, smaczny miąższ. Dodatkowo w pustej powłoce można wyciąć świąteczne dekoracje. Rolnictwo
Prismatic Shard.png
Prismatic Shard Rzadka substancja o nieznanym pochodzeniu z wyjątkowymi właściwościami. Górnictwo
Rabbit's Foot.png
Królicza łapka Mówi się, że przynosi szczęście. Króliki

Lubiane Edytuj

Obraz Nazwa Opis Źródło Składniki
Quartz.png
Kwarc Przezroczysty kryształ, powszechny w jaskiniach i kopalniach. Zbieractwo
Life Elixir.png
Eliksir życia Uzupełnia poziom zdrowia do pełna. Crafting
Maple Syrup.png
Syrop klonowy Słodki syrop o wyjątkowym smaku. Krany
Honey.png
Przetwory: miód, wino, ale, piwo, miód pitny, ser, kozi ser, sok, kawa, materiał, majonez, kaczy majonez, olej truflowy, konserwa, dżem.
Farmer's Lunch.png
Wszystkie potrawy, poza chlebem, jajkiem sadzonym i dziwną bułką.
Fairy Rose.png
Kwiaty: groszek pachnący, krokus, słonecznik, tulipan, letni błysk, bajeczna róża, niebieski jazz.
Fire Quartz.png
Zbierane minerały: kryształ ziemi, zamrożona łza, ognisty kwarc.
Apple.png
Owoce drzew: morela, wiśnia, pomarańcza, brzoskwinia, jabłko, granat.
Diamond.png
Kamienie szlachetne: szmaragd, akwamaryn, rubin, topaz, jadeit, diament.

Neutralne Edytuj

Obraz Nazwa Opis Źródło Składniki
Daffodil.png
Żonkil Wiosenny kwiat, dobrze sprawdzający się jako prezent. Zbieractwo
Dandelion.png
Mniszek Nie jest to najpiękniejszy kwiat, ale jego liście nadają się do sałatek. Zbieractwo
Hazelnut.png
Orzech laskowy A to wielki orzech! Zbieractwo
Leek.png
Por Smaczny krewny cebuli. Zbieractwo
Snow Yam.png
Śnieżny jam Mały słodki ziemniak, wygrzebany spod śniegu. Zbieractwo
Winter Root.png
Zimowy korzeń Korzeń pełen skrobii. Zbieractwo
Bread.png
Chleb Kruchy bochenek chleba. Gotowanie Wheat Flour.png Mąka pszenna (1)
Clam.png
Małż Coś kiedyś żyło w tej muszli. Zbieractwo
Coral.png
Koral Kolonia małych stworzonek, tworzących razem przepiękne struktury. Zbieractwo
Duck Feather.png
Kacze pióro Jest bardzo kolorowe. Kaczki
Fried Egg.png
Jajko sadzone Żółtkiem do góry. Gotowanie Egg.png Jajko (1)
Hops.png
Chmiel Gorzki i cierpki kwiat, nadający piwie smak. Rolnictwo
Nautilus Shell.png
Muszla nautilusa Pradawna muszla. Zbieractwo
Rainbow Shell.png
Tęczowa muszla Przepiękna muszla. Zbieractwo
Sweet Gem Berry.png
Jagoda słodkiego kryształu Ma najsłodszy zapach jaki kiedykolwiek czułeś. Rolnictwo
Truffle.png
Trufla Grzyb o specyficznym smaku, uważany za delikates. Świnie
Wheat.png
Pszenica Jedno z najczęściej uprawianych zbóż. Można z niej zrobić mąkę na wyrób chleba i ciast. Rolnictwo
Wool.png
Wełna Miękka i puchata. Owce
Milk.png
Wszystkie mleka: małe mleko, duże mleko, kozie mleko i duże kozie mleko.
Common Mushroom.png
Grzyby: pospolity grzyb, fioletowy grzyb, smardz i kurek.

Pozostałe Edytuj

Wszelkie pozostałe prezenty należą do grup nielubionych lub nienawidzonych. Mają one negatywny wpływ na poziom relacji z Abigail. Jeśli nie jesteś pewien, czy dany przedmiot należy do jednej z tych grup, wyszukaj go powyżej bądź sprawdź poświęcony mu artykuł na Stardew Valley Wikia.

Wydarzenia społeczne Edytuj

Dwa serca Edytuj

Two Hearts.png
Warunek: brak
Lokacja: Pierre's General Store
Czas: 9:00 AM - 9:00 PM

Wchodzisz do pokoju Abigail i obserwujesz jak ta denerwuje się podczas grania w Journey of the Prairie King. Po chwili dziewczyna poprosi o pomoc w przejściu poziomu. Postać gracza usiądzie obok Abigail i razem rozpoczną rozgrywkę. Jeśli pomożesz jej przejść pierwszy etap gry, dziewczyna podziękuje i będzie wdzięczna. Jeśli wszystkie życia zostaną wykorzystane przed ukończeniem poziomu, Abby będzie zdenerwowana i skomentuje, że nigdy nie uda jej się przejść tej gry. Niezależnie od wyniku, Abigail podziękuje za chęci do pomocy.

Cztery serca Edytuj

Four Hearts.png
Warunek: Deszczowa pogoda
Lokacja: Góra
Czas: 12:00 AM - 7:00 PM

Spotykasz Abigail, grającą na flecie, chroniąc się przed deszczem pod drzewem. Po chwili dziewczyna zapyta, co robisz na zewnątrz w deszczu. Odpowiedź może wpłynąć na poziom relacji z nią:

  • Just some work.” (0 punktów przyjaźni)
  • Enjoying the weather.” (+ 50 punktów przyjaźni)
  • I could ask you the same question.” (+10 punktów przyjaźni)

Niezależnie od odpowiedzi, Abigail powie ci, żebyś skrył się przed deszczem razem z nią. Po chwili z powrotem wyjmie swój instrument, a postać gracza wyjmie małą harfę, ku zdziwieniu Abby. Po tym postacie rozpoczną grać w duecie.

Sześć serc Edytuj

Six Hearts.png
Warunek: Słoneczna pogoda
Lokacja: Pelican Town
Czas: 8:00 PM - 12:00 PM

Spotykasz Abigail, stojącą przy nagrobku na cmentarzu. Dziewczyna powie, że ćwiczyła walkę mieczem, ponieważ chce kiedyś wyruszyć na przygodę. Po chwili zapyta także, czy zdarzyło ci się kiedyś walczyć. Odpowiedź może wpłynąć na poziom relacji z nią:

  • Yes, and it's exciting!” (+10 punktów przyjaźni)
  • Yes, but only in self-defense.” (+ 10 punktów przyjaźni)
  • Yes, but it's dangerous. You should stay safe.” (-100 punktów przyjaźni)
  • No.” (0 punktów przyjaźni)

Rozmowę przerwie Pierre, który powie Abby, że matka wzywa ją do domu, żeby pomogła robić kolację. Zdenerwowana Abigail odpowie, że oczekują od niej pracy w domu tylko dlatego, że jest dziewczyną. Po chwili oboje opuścicie cmentarz i schowacie się przed Pierrem w pobliskich krzakach.

Osiem serc Edytuj

Eight Hearts.png
Warunek: Abigail musi być w domu
Lokacja: Pierre's General Store
Czas: 8:00 PM - 9:00 PM

Pewnego dnia otrzymasz list podpisany przez Abby, która chce spotkać się z tobą w jej pokoju po dwudziestej.

Po dotarciu do sklepu spożywczego Pierre'a, Abigail pokaże ci swoją planszę typu ouija. Razem położycie dłonie na desce, na której po chwili utworzy się napis, wskazujący na to, że Abby czuje coś w stosunku do postaci gracza. Zawstydzona dziewczyna wygoni cię ze swojego pokoju.

Nazajutrz rano zostaniesz odwiedzony przez Abigail, która przeprosi za swoje zachowanie.

Dziesięć serc Edytuj

Ten Hearts.png
Warunek: Abigail musi otrzymać wcześniej bukiet
Lokacja: Kopalnia
Czas: 5:00 PM - 12:00 PM

Abigail przygotowuje się do zejścia do kopalni po drabinie, kiedy z dziury wylatuje nietoperz. Początkowo wystraszona śmieje się z własnego tchórzostwa przed jednym małym nietoperzem i ponownie zabiera się za zejście na dół. Wtedy z głębi kopalni wylatuje cała chmara nietoperzy, a przestraszona Abby ucieknie w kąt jaskini. Zobaczywszy całą scenę podbiegasz do niej, by ją pocieszyć. Wypowiedź może wpłynąć na poziom relacji z nią:

  • What happened?” (+20 punktów przyjaźni)
  • Are you okay?” (+ 40 punktów przyjaźni)

Odpowie, że jednak nie jest tak twarda, jak jej się zdawało. Odpowiedź może wpłynąć na poziom relacji z nią:

  • You're safe with me.” (+20 punktów przyjaźni)
  • I get scarred too.” (+ 40 punktów przyjaźni)
  • You're crying like a little baby. Stop.” (-50 punktów przyjaźni)

Wyzna ci, że widzi w tobie coś więcej niż tylko przyjaciela i poprosi o wspólne spędzenie czasu tutaj.

Małżeństwo Edytuj

Abigail Room.png

Pokój Abigail

Abigail jest jedną z dwunastu postaci, z którymi można się ożenić. Aby to zrobić, należy wręczyć jej bukiet, by okazać zainteresowanie miłosne, a następnie podarować jej Syreni Wisiorek, który jest równoznaczny z zaręczynami.

Trzy dni po zaręczynach odbędzie się ślub, na którym zjawią się wszyscy mieszkańcy Pelican Town. Po nim Abigail wprowadzi się na farmę. Wraz z nią pojawi się dodatek do sypialni, który jest miniaturową wersją jej pokoju z domu rodzinnego oraz specjalny punkt aktywności za domem. Abigail po ślubie będzie zachowywać się jak każdy partner, robiąc śniadanie, dbając o zwierzęta oraz rośliny. Abigail może również wyruszyć na wyprawę do kopalni i przynieść do domu trofea z potworów, takie jak szlam, skrzydła nietoperza czy robacze mięso.

Wraz ze ślubem, do zestawu dialogów dojdzie wiele nowych opcji. Abigail może zapytać gracza o jego dzień, rozmawiać o planach, chwalić farmę lub narzekać na własny brak umiejętności rolniczych.

Jeśli po ślubie gracz będzie kontynuował rozwijanie relacji z Abigail, możliwe będzie uzyskanie trzynastu serduszek. Osiągnąwszy to, Abby może podarować postaci gracza Stardrop jako dowód swojej miłości.

Portrety Edytuj

Rozwój Edytuj

Wygląd oraz styl portretów Abigail zmieniał się wielokrotnie w trakcie rozwoju gry. Poniższa grafika przedstawia wszystkie warianty jej wyglądu na przestrzeni lat.

Abigail Timeline.png

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Abigail została pierwszy raz przedstawiona w trakcie prac nad grą, jej włosy były koloru niebieskiego. Zostało to później zmienione na fioletowy.
  • Abigail to imię pochodzenia hebrajskiego, które oznacza „radość ojca”.
  • Dając jej lubiany przedmiot, Abigail stwierdzi, że ma zamiar go zjeść, niezależnie od rodzaju prezentu.
    • Jednym z tych przedmiotów jest kwarc, który jest twardszy od żelaza.
  • Abigail chciałaby mieć kota, ale jej ojciec jest uczulony na wiele rzeczy.
  • Mimo tego, że Abigail uwielbia dynie i często gra na flecie, nie lubi kiedy daje się jej złotą dynię czy kościany flet.
  • Abigail posiada świnkę morską, wabiącą się David Junior, która zamieszkuje w domu gracza po ożenku.
  • Mimo, że uwielbia placki z jeżynami, nie przepada za jeżynami.
  • Caroline mówi, że Abigail miała piękne, jasnobrązowe włosy zanim zaczęła je farbować na fioletowo.
  • Wiele wskazuje na to, że Abigail jest córką Czarodzieja.
    • Po rozwinięciu związku z Pierrem, sprzedawca przyzna, że martwi się, iż Abigail nie jest jego biologiczną córką.
    • Czarodziej może wspomnieć podczas rozmowy, że ma powody by wierzyć, iż jedna z młodych kobiet mieszkających w miasteczku to jego córka.
    • Caroline wspomni, że zanim poznała Pierre'a, często odwiedzała starą wieżę na zachód od miasteczka.
    • Abigail to jedyna osoba poza Czarodziejem, która ma fioletowe włosy.
      • Abigail wspomni, że nie pamięta kiedy ostatnio farbowała włosy oraz że fioletowy kolor w ogóle nie zanika.
    • Caroline zastanawia się, dlaczego Abigail interesuje się tematami okultystycznymi.

Więcej z Fandomu