Cykl dzienny to 18 godzin w grze (lub 13,5 minuty w czasie rzeczywistym, jedna godzina w grze trwa 45 sekund) od
Clock
6:00 do 12:00 (północ). Po północy postać gracza staje się zmęczona i potrzebuje snu. Jednakże gracz może pozostać przytomny do godziny 2:00, po czym postać straci przytomność.

Po utracie przytomności gracz budzi się we własnym łóżku. będąc zaciągniętym przez miejskiego lekarza, Harveya, Linusa, członka JojaMart lub lekarza JojaMart. W każdym przypadku gracz traci pewną ilość pieniędzy.  (szczegóły tej transakcji pojawią się jako list w skrzynce na listy gracza). Wyjątkiem jest, jeśli gracz miał szczęście i zemdlał wewnątrz własnego domu.

Gra zapisuje się dopiero po tym, jak gracz położy się spać, a dzienny podział zysków został zaakceptowany.

Sen przywróci pełną energię i zdrowie gracza, jeśli pójdzie spać przed 12:00 i nie będzie wyczerpany, a do połowy, jeśli stracił przytomność lub jest wyczerpany. Im dłużej po północy gracz nie śpi, tym mniej energii odzyska (bez względu na ilość przed snem), około 50%, jeśli śpią tuż przed 2:00.

Zwierzęca rutyna Edytuj

Za noc uważa się czas po 18.00, co umożliwia złowienie ryb nocnych. Jednak nie robi się ciemno do 20:00.

Krowy, owce, kozy, świnie, kury, kaczki i króliki automatycznie wejdą do swojego kurnika lub stodoły o 18.00 i zaczną spać o 19.00. Przestaną się poruszać o 20:00. Po godz. 20:00 zwierzęta nie mogą już być szturchane.

Poziom udoju krów i kóz zwiększa się dzięki udanym dojeniu, które można wykonać w dowolnym momencie, także podczas snu.

Na pierwszy rzut oka nie można rozmawiać ze zwierzętami podczas snu, co uniemożliwia podniesienie poziomu serca świń, owiec, królików, kur i kaczek w tym czasie. Jednak nadal możesz rozmawiać ze zwierzętami, kiedy śpią, jeśli porozmawiasz z nimi w trakcie chodzenia może wystąpić błąd.

Rady

  • Zaletą doju po 20:00 jest to, że zwierzęta nigdy nie odchodzą od ciebie. Zwierzęta odchodzące w trakcie wykonywania czynności często powodują, że dojenie i cięcie jest nieudane. Ponieważ zwierzęta nie mogą się ruszać po 20.00, powoduje to problem, jeśli znajdują się w niewygodnej pozycji. Na przykład, jeśli dwie krowy są bardzo blisko siebie, gra może próbować doić tą samą krowę i nie można ich rozdzielić przez szturchanie po 20:00.
  • Aby temu zaradzić możesz opuścić stodołę i ponownie wejść; zwierzęta zmieniają położenie losowo, ale to sprawia, że trudno jest śledzić, kto został wydojony.

Nigdy nie przerywaj błędów Edytuj

Występuje usterka, w której, czasami, jeśli gracz jest na koniu o 2:00, nie zemdleją. Zamiast tego gra chwilę zawiesi, zanim przekaże kontrolę. Gracz może ponownie wsiadać i wysiadać z konia i kontynuować po godzinie 2:00. To samo stanie się co 10 minut w grze.

Istnieje również błąd w wersji 1.1, w którym jeśli gracz wybierze dziennik zadań, gdy zacznie mdleć, będzie mógł uniknąć kary i kontynuować po godzinie 2:00. Aby wykorzystać tę przeszkodę, gracz musi ręcznie wybrać dziennik, to jest klikając Quests Icon, zamiast naciskać F. Znowu gracz będzie próbował zemdleć co 10 minut.

Zwykle późne spanie konsekwentnie zmniejsza energię gracza następnego dnia rano. Jeśli gracz wykorzysta te usterki, aby iść spać po 2:00 rano, stopa redukcji energii jest różna.

Mody Edytuj

Istnieją modyfikacje gry (mody), które umożliwiają manipulowanie szybkością zegara, (to jest spowolnienie lub przyspieszenie czasu) do, na przykład, 10 minut co sekundę lub co 14 sekund, lub nawet zatrzymanie zegara.

Zaatakowane poziomy nie występują w kopalniach, jeśli czas jest zamrożony, a bąbelki ryb nigdy nie znikają.