PL.png
If you're reading this, you must be in dire need of a change. The same thing happened to me, long ago. I'd lost sight of what mattered most in life... real connections with other people and nature. So I dropped everything and moved to the place I truly belong.

Dziadek (ang. Grandpa) – dziadek głównego bohatera, pierwotny właściciel farmy obok Pelican Town. Umiera on na samym początku gry i przepisuje swoją posesję graczowi.

Duch dziadka Edytuj

Gracz może odnaleźć na farmie wiadomość znajdującą się przy kapliczce, która zapowiada powrót dziadka na początku roku trzeciego (pierwszy dzień wiosny, rok trzeci). Wtedy dziadek dokonuje ewaluacji postępów swojego wnuka/swojej wnuczki.

Ewaluacja Edytuj

Ewaluacja przeprowadzona przez dziadka jest związana z liczbą świec palących się na jego kapliczce na początku trzeciego roku. Ich ilość determinuje system oparty na kilku kamieniach milowych, które gracz osiągnął podczas dwóch pierwszych lat pracy na farmie. Maksymalnie można uzyskać dwadzieścia jeden punktów.

Gracz może zażądać ponownej ewaluacji swoich osiągnięć poprzez podarowanie w kapliczce diamentu. Dziadek nawiedzi gracza w nocy i dokona ponownej oceny postępów wnuka/wnuczki. Oznacza to to, że czas na uzyskanie czterech świec jest nieograniczony.

Punktowanie Edytuj

Dochody
Wartość dochodów Punkty
Gold.png50 000g 1
Gold.png100 000g 1
Gold.png200 000g 1
Gold.png300 000g 1
Gold.png500 000g 1
Gold.png1 000 000g 2
Punkty się kumulują, więc po osiągnięciu dochodów wartości Gold.png1 000 000g gracz otrzymuje 7, a nie 2 punkty.

Poziom umiejętności
Warunek Punkty
Suma wszystkich poziomów umiejętności gracza jest równa co najmniej 30. 1
Suma wszystkich poziomów umiejętności gracza jest równa 50 (wszystkie umiejętności na maksymalnym poziomie). 1

Osiągnięcia
Ikona Osiągnięcie Opis Punkty
Achievement A Complete Collection.jpg
A Complete Collection
(Pełna kolekcja)
Zbierz całą kolekcję muzeum. 1
Achievement Master Angler.jpg
Master Angler
(Mistrz wędki)
Złap każdą rybę. 1
Achievement Full Shipment.jpg
Full Shipment
(Pełne zaopatrzenie)
Sprzedaj każdy przedmiot. 1

Przyjaźń
Warunek Punkty
Zamężny/a z w pełni rozbudowanym domem. 1
Osiągnij osiem serduszek przyjaźni z co najmniej pięcioma mieszkańcami. 1
Osiągnij osiem serduszek przyjaźni z co najmniej dziesięcioma mieszkańcami. 1
Osiągnij cztery serduszka przyjaźni ze swoim zwierzęciem domowym. 1

Inne
Warunek Punkty
Odbudowanie Community Center w Pelican Town. 1
Ceremonia odbudowania Community Center się odbyła. 2
Kościany klucz zdobyty. 1
Zardzewiały klucz zdobyty. 1

Rezultat Edytuj

Jeżeli gracz otrzyma wynik równy lub większy niż 12, to w nagrodę otrzyma posąg perfekcji, który codziennie daje od dwóch do ośmiu rud irydu. Jednakże gra nie informuje o możliwości odebrania nagrody i aby ją otrzymać, należy ponownie wejść w interakcję z kapliczką.

Ewaluacja nie daje żadnych innych efektów.

Ilość zapalonych świec według ilości punktów
Ilość punktów Ilość zapalonych świec
0-3 1
4-7 2
8-11 3
12+ 4

Więcej z Fandomu