FANDOM

Tworzenie postaci Edytuj

Następujące opcje są dostępne na początku nowej gry:

  • Wygląd - obejmuje 24 odcienie skóry, 32 fryzury, 20 akcesoriów i 112 koszul. Wszystkie z nich mogą być używane według płci, z opcją losowego wyboru wyglądu. Nie ma to wpływu na rozgrywkę. Istnieje możliwość zmiany wyglądu postaci W późniejszym etapie gry można dokupić czapki i buty
    Character creation menu
  • Nazwa/nazwa gospodarstwa - są one ograniczone do większości znaków drukowanych ASCII, czyli spacji, wielkich i małych liter, cyfr oraz `~! @ # $% ^ & * () - = + [{]} \ |; : "", <.> /? _ Długość nazwy jest określona przez całkowitą szerokość piksela, a dozwolone maksimum jest ograniczone do szerokości pola tekstowego. (Chociaż "jest w prawidłowym zakresie znaków do druku ASCII, pole tekstowe nie akceptuje tej postaci). Nazwa i nazwa farmy są czasem używane w oknie dialogowym.
  • Preferencje zwierząt - określa rodzaj zwierzaka, który przybywa 12 dnia wiosny.
  • Ulubiona rzecz - wpływa na tekst wyświetlany po zjedzeniu Stardrop.
  • Płeć - ma to niewielki wpływ na rozgrywkę:
    • Postacie będą używać odpowiedniego zaimka w dialogu.
    • Ograniczenie wejścia do spa dla mężczyzn lub kobiet. (Uwaga: Alex czasem pracuje w męskiej szatni.)
    • Możliwe jest poślubienie wybranej postaci bez względu na płeć. W przypadku małżeństwa innego rodzaju kobieta może zajść w ciążę przez 14 dni i urodzić dziecko. W małżeństwie tej samej płci można adoptować dzieci.

Uwagi Edytuj

  • Wprowadzenie ConcernedApe jako ulubionej rzeczy wyzwala EasterEgg
  • .Niektóre specjalne klawisze, takie jak gwiazdka, uruchamiają określony dźwięk.
  • Gwiazdkę można dodać do nazwy za pomocą znaku +.
  • W Stardew Valley nie ma cech charakteru. Gdy prezentowane są przerywniki i dialogi w grze, dowolna odpowiedź może zostać wybrana bez wpływu na fabułę, choć niektóre mogą nieznacznie wpłynąć na przyjaźń. Można zaprzyjaźnić się z większością postaci i nie ma wzajemnie wykluczających się przyjaźni. (Niektóre postacie takie jak Gunther nie mają statusu przyjaźni).
  • Nazwa twojej postaci za pomocą wewnętrznego numeru identyfikacyjnego obiektu w nawiasach da ci przedmiot, który odpowiada numerowi, gdy mieszkaniec wspomina cię o twoim imieniu. Na przykład wprowadzenie [645] [499] [163] da ci Zraszacz Iridium, Ancient Seeds i Legendę. Mieszkańcy zwykle mówią tylko o dwóch pierwszych cyfrach.