FANDOM

Kura jest jednym ze zwierząt w Stardew Valley. Występuje w trzech wariantach: białym, brązowym lub niebieskim. Możemy otrzymać ją na dwa sposoby: kupić u Marnie za Gold800g lub wyhodować w inkubatorze (jajko wykluje się tylko wtedy, kiedy w kurniku nadal jest miejsce). Po zakupie lub wykluciu kura może być nazwana.

OpiekaEdytuj

Dorosłe kury będą produkować jajka każdego ranka, jeśli wcześniej zostały nakarmione. Karmimy je sianem, które możemy kupić od Marnie. Jeśli zbudujemy płot dookoła kurnika, posadzimy trawę oraz upewnimy się, że drzwi do kurnika są otwarte to kury będą mogły jeść trawę na zewnątrz (tylko w słoneczne dni wiosny, jesieni i lata).

Szczęśliwsze kury będą produkować większe, bardziej luksusowe produkty.

ProduktywnośćEdytuj

Kura znosi każdego ranka jajko lub brązowe jajko. Oba rodzaje możemy sprzedać za Gold50g. Jeśli poziom naszej relacji z kurą wzrośnie, może produkować ona średniej wielkości jajka, które możemy sprzedać za Gold75g.

Jajka możemy przerobić na majonez korzystając z prasy do majonezu, który możemy sprzedać za Gold150g lub Gold225g w zależności od jakości produktu.

Niebieskie kuryEdytuj

Blue Chicken
Po zobaczeniu wydarzenia związanego z osiągnięciem 8 serc w znajomości z Shane'em, każda kura, którą kupimy od Marnie lub wyhodujemy z jajka ma 25% szans na zostanie niebieską kurą. Niestety, od kur białych i brązowych różni się jedynie kolorem.

SprzedażEdytuj

Istnieje możliwość sprzedaży kury. Ilość monet, jaką za nią otrzymamy jest zależna od naszej relacji ze zwierzęciem. Im jest ona lepsza, tym więcej monet za nią otrzymamy. Maksymalną kwotą za jaką możemy sprzedać kurę to Gold1040g.

Obraz Nazwa Cena Produkty Max. kwota
White Chicken Biała Kura Gold800g Egg JajkoLarge White Egg Wielkie jajko Gold1040g
Brown Chicken Brązowa Kura Gold800g 24px Brązowe jajkoLarge Brown Egg Wielkie jajko Gold1040g
Blue Chicken Niebieska Kura Gold800g Egg JajkoLarge White Egg Wielkie jajko Gold1040g