FANDOM

Narzędzia to przedmioty, które ułatwiają lub umożliwiają pracę na farmie oraz pozostałych zakątkach świata gry. Każde z nich ma inne przeznaczenie.

Narzędzia można ulepszać w warsztacie Clinta, co zajmuje mu dwa dni. Należy je ulepszać po kolei, według hierarchii (miedzianych nie można od razu zamienić na złote i tak dalej).

Narzędzia, które gracz wyrzucił z ekwipunku zostaną mu zwrócone następnego poranka. Mogą one jednak być przechowywane w skrzyniach i nie będą one duplikowane czy usuwane stamtąd.

Kilof Edytuj

Kilofy używane są do rozbijania skał oraz obiektów umieszczonych przez gracza, takich jak podłogi. Można ich także używać, by przywrócić pierwotny stan zaoranej ziemi.

Obraz Nazwa Koszt Wymaga Opis
Pickaxe Kilof
Podstawowe narzędzie.
Copper Pickaxe Miedziany kilof Gold2 000g Copper Bar Miedź (5) Może rozbijać głazy w kopalni.
Steel Pickaxe Stalowy kilof Gold5 000g Iron Bar Żelazo (5) Może rozbijać głazy na farmie.
Może rozbijać gruz w korytarzu prowadzącym do krasnoluda.
Gold Pickaxe Złoty kilof Gold10 000g Gold Bar Złoto (5) Może rozbijać meteoryty.
Iridium Pickaxe Irydowy kilof Gold25 000g Iridium Bar Iryd (5) Rozbija skały jeszcze szybciej.

Siekiera Edytuj

Siekiera służy do pozyskiwania drewna i twardego drewna z drzew. Za jej pomocą można także pozyskiwać plony z olbrzymich roślin.

Obraz Nazwa Koszt Wymaga Opis
Axe Siekiera
Podstawowe narzędzie.
10 uderzeń, by powalić drzewo. 5 uderzeń, by rozbić pień.
Copper Axe Miedziana siekiera Gold2 000g Copper Bar Miedź (5) Może rozbijać olbrzymie pnie.
8 uderzeń, by powalić drzewo. 4 uderzenia, by rozbić pień.
Steel Axe Stalowa siekiera Gold5 000g Iron Bar Żelazo (5) Może rozbijać olbrzymie kłody.
Gold Axe Złota siekiera Gold10 000g Gold Bar Złoto (5) 4 uderzenia, by powalić drzewo. 2 uderzenia, by rozbić pień.
Iridium Axe Irydowa siekiera Gold25 000g Iridium Bar Iryd (5) 2 uderzenia, by powalić drzewo. Jedno uderzenie, by rozbić pień.

Motyka Edytuj

Motyka wykorzystywana jest głównie w rolnictwie. Za jej pomocą można zaorać ziemię i przygotować ją pod uprawę. Poza tym, używana jest do wykopywania artefaktów, zaginionych książek oraz innych przedmiotów ukrytych pod ziemią.

Obraz Nazwa Koszt Wymaga Opis
Hoe Motyka
Podstawowe narzędzie.
Copper Hoe Miedziana motyka Gold2 000g Copper Bar Miedź (5) Po przytrzymaniu może zaorać 3 kratki ziemi na raz.
Steel Hoe Stalowa motyka Gold5 000g Iron Bar Żelazo (5) Po przytrzymaniu może zaorać 5 kratek ziemi na raz.
Gold Hoe Złota motyka Gold10 000g Gold Bar Złoto (5) Po przytrzymaniu może zaorać 9 (3×3) kratek ziemi na raz.
Iridium Hoe Irydowa motyka Gold25 000g Iridium Bar Iryd (5) Po przytrzymaniu może zaorać 18 (6×3) kratek ziemi na raz.

Konewka Edytuj

Konewka służy do podlewania roślin, co jest głównym czynnikiem ich wzrostu. Pozwala ona również na uzupełnianie miski zwierzęcia domowego oraz na dokarmianie szlamów.

Obraz Nazwa Koszt Wymaga Opis
Watering Can Konewka
Podstawowe narzędzie.
Copper Watering Can Miedziana konewka Gold2 000g Copper Bar Miedź (5) Po przytrzymaniu może podlać 3 kratki ziemi na raz.
Steel Watering Can Stalowa konewka Gold5 000g Iron Bar Żelazo (5) Po przytrzymaniu może podlać 5 kratek ziemi na raz.
Gold Watering Can Złota konewka Gold10 000g Gold Bar Złoto (5) Po przytrzymaniu może podlać 9 (3×3) kratek ziemi na raz.
Iridium Watering Can Irydowa konewka Gold25 000g Iridium Bar Iryd (5) Po przytrzymaniu może podlać 18 (6×3) kratek ziemi na raz.

Wędka Edytuj

Wędka służy do łowienia ryb.

Obraz Nazwa Koszt Wymaga Opis
Bamboo Pole Bambusowa wędka Gold500g
Podstawowe narzędzie.
Fiberglass Rod Wędka z włókna szklanego Gold1 800g Wędkarstwo, poziom 2 Może korzystać z przynęty.
Iridium Rod Irydowa wędka Gold7 500g Wędkarstwo, poziom 6 Może korzystać z haczyków i spławików.

Pozostałe Edytuj

Obraz Nazwa Koszt Opis
Scythe Kosa
Podstawowe narzędzie.
Milk Pail Wiadro Gold1 000g Używane do dojenia krów i kóz.
Shears Nożyce Gold1 000g Używane do pozyskiwania wełny z owiec.
Heater Grzejnik Gold2 000g Uszczęśliwia zwierzęta zimą.
Backpack Plecak Gold2 000g Odblokowuje 12 dodatkowych slotów w ekwipunku.
36 Backpack Większy plecak Gold10 000g Odblokowuje kolejne 12 dodatkowych slotów w ekwipunku.
Copper Pan Miska
Pozwala wypłukiwać rudy z wody.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki