Heart

System przyjaźni w OskiPack jest trudny nie polecam przywiązanie mieszkańców Pelican Town do gracza. Wraz ze zdobywaniem kolejnych punktów przyjaźni dialogi NPC stają się przyjazne, wysyłają one prezenty w różnych postaciach oraz aktywowane zostają wydarzenia, rozwijające fabułę i historie postaci.

Podczas rozmowy z innymi mieszkańcami, tuż obok dialogu ukazana jest ikona, reprezentująca poziom przywiązania do gracza. Po najechaniu na nią, wyświetlona zostanie liczba, odpowiadająca poziomowi przyjaźni. Niebieska ikona to najniższy poziom, zielona oznacza dwa serca, żółta cztery, czerwona sześć, fioletowa osiem. Fioletowa gwiazda jest wyznacznikiem poziomów 10-12.

Mechanizmy przyjaźni Edytuj

System punktów Edytuj

Każdy z mieszkańców posiada poziom przyjaźni, reprezentowany przez ikony dziesięciu (lub dwunastu w przypadku współmałżonka) serc. Każde z nich odpowiada 250 punktom relacji. Wskaźniki przyjaźni można sprawdzić w panelu społeczności w menu gry.

Poziom relacji można zwiększyć poprzez:

  • rozmawianie z postaciami (+20 dziennie, +10 jeśli postać jest zajęta, np. ćwiczeniami),
  • ukończenie zadania (+150),
  • rozdawanie prezentów,
  • odpowiednie wybory w dialogach podczas wydarzeń społecznych.

Poziom relacji spada przez:

  • brak rozmów z postaciami (-2 na dzień),
  • wręczanie prezentów, których postacie nie lubią,
  • strzelanie z procy do ludzi,
  • grzebanie w śmietnikach w obecności innych (poza Linusem).

Po osiągnięciu maksymalnego poziomu przyjaźni (dziesięć serc; osiem w przypadku postaci, którym można dać bukiet), nie będzie on już spadał każdego dnia. Może jednak wciąż zostać zniżony innymi sposobami, takimi jak rozdawanie nieodpowiednich prezentów.

Po zdobyciu co najmniej dwóch serduszek, postać gracza może bez problemu wchodzić do domu lub pokoju danej postaci.

Prezenty Edytuj

Każdemu z mieszkańców można dać dwa prezenty tygodniowo (jeden dziennie). Każde wręczenie przedmiotu oznaczane jest w panelu społeczności w menu gry. Urodziny nie wliczają się do tego limitu, prezenty urodzinowe mogą zostać wręczone nawet, jeśli w danym tygodniu oddano już dwa. Ograniczenie nie dotyczy również współmałżonków, którym można oddawać przedmioty każdego dnia.

Wszystkie postaci mają własną listę lubianych i nielubianych przedmiotów. To, do jakiej kategorii wlicza się prezent, wpływa na liczbę punktów we wskaźniku relacji. Punkty te mnożone są w trakcie zimowych świąt oraz w dniu urodzin postaci.

Na co dzień Święta (×5) Urodziny (×8)
Kocha +80 +400 +640
Lubi +45 +225 +360
Neutralny +20 +100 +160
Nie lubi -20 -100 -160
Nienawidzi -40 -200 -320

Jeśli prezent jest jednym z lubianych lub ulubionych, zyskane punkty zostaną dodatkowo pomnożone przez jakość przedmiotu.

Jakość Mnożnik
Zwyczajny +0%
Silver Quality Srebrny +10%
Gold Quality Złoty +25%
Iridium Quality Irydowy +50%

Wydarzenia społeczne Edytuj

Zdobywanie kolejnych poziomów przyjaźni odblokowuje różne wydarzenia społeczne związane z postaciami oraz ich historią i fabułą gry. W trakcie ich trwania gracz może dokonywać różnych wyborów, które wpłyną na ich dalszy przebieg oraz dodają lub odejmują punkty relacji, zależnie od tego, jak dana opcja pasuje do sytuacji i charakteru postaci.

Święta Edytuj

16px-Information_icon.png Osobny artykuł: Święta

Wpływ na przyjaźń z postaciami mają trzy święta:

  • Kwiecisty Taniec zwiększa poziom relacji z osobą, z którą gracz zatańczy.
  • Luau może zwiększyć lub zmniejszyć poziom relacji ze wszystkimi mieszkańcami naraz.
  • Sekretny Mikołaj wyznacza mnożnik ×5 wartości prezentu.

Związek Edytuj

16px-Information_icon.png Osobny artykuł: Małżeństwo

Gracz może ożenić się z jednym z kilku mieszkańców Pelican Town. Po osiągnięciu ośmiu serc, kandydatowi na partnera należy dać bukiet, by odblokować kolejne. Następnie przyjaźń można rozwinąć do poziomu dziesięciu serduszek, dzięki czemu możliwe jest wręczenie Syreniego Wisiorka, by się zaręczyć.

Po ślubie możliwe jest dalsze rozwijanie relacji ze współmałżonkiem. Osiągnięcie poziomu trzynastego sprawi, że partner podaruje postaci gracza Stardrop, będący dowodem miłości.

Osiągnięcia Edytuj

Z przyjaźnią powiązanych jest sześć osiągnięć:

  • Nowy przyjaciel – osiągnij pięć serduszek przyjaźni z kimś.
  • Najlepsi przyjaciele – osiągnij dziesięć serduszek przyjaźni z kimś.
  • Ukochany farmer – osiągnij dziesięć serduszek przyjaźni z ośmioma osobami.
  • Klik klik – osiągnij pięć serduszek przyjaźni z pięcioma osobami.
  • Sieciowy – osiągnij pięć serduszek przyjaźni z dziesięcioma osobami.
  • Popularny – osiągnij pięć serduszek przyjaźni z dwudziestoma osobami.

Więcej z Fandomu