FANDOM

Health and energy bars

Paski zdrowia i energii

Zdrowie i energia to dwa aspekty gry, które świadczą o witalności postaci gracza. Oznaczone są one przez dwa paski w prawym dolnym rogu ekranu. Jeśli poziom któregokolwiek z nich spadnie do zera, postać zemdleje, a gracz zostanie ukarany.

Poziomy zdrowia i energii zregenerować, jedząc posiłki, rośliny, ryby oraz Stardropa albo kąpiąc się w spa.

Zdrowie Edytuj

Poziom zdrowia, potocznie nazywany życiem, widoczny jest jedynie, podczas pobytu kopalni lub kiedy gracz jest ranny. Maksymalny poziom zdrowia można zwiększyć, rozwijając umiejętność walki oraz wybierając odpowiednie profesje w drzewku rozwoju.

Po opadnięciu zdrowia do zera, postać zemdleje i zostanie zbudzona przez Clinta, Linusa, Maru, Robin lub Harveya (w zależności od poziomu relacji). Gracz może obudzić się u wejścia kopalni, w klinice medycznej lub we własnym domu. Śmierć w Jaskini Czaszek zawsze oznacza wybudzenie się w klinice Harveya.

Po śmierci gracz może stracić niektóre z posiadanych przedmiotów, pieniądze oraz część swojego postępu w kopalni. Zgubionych przedmiotów nie da się już odzyskać. Ilość straconych pieniędzy ograniczona jest do Gold5 000g oraz zależna od obecnych środków pieniężnych postaci. Po obudzeniu się gracz zostanie również poinformowany o tym, że postać zapomniała o kilku ostatnich piętrach w kopalni, przez co będzie musiał je odblokować na nowo.

Energia Edytuj

Energia jest o wiele bardziej niezbędna podczas rozgrywki niż zdrowie. Zostaje ona zużyta głównie podczas używania wszelkiego rodzaju narzędzi oraz spożywaniu przedmiotów z ujemnym wskaźnikiem energetycznym.

Grę rozpoczyna się z 270 punktami energii. Zjedzenie Stardropa permanentnie zwiększa poziom energii o 34 punkty. Maksymalny poziom po zjedzeniu wszystkich tych owoców (bez oszustw) wynosi 508 punktów.

Sen przywraca poziom energii do 100%. Są jednak wyjątki, które nie uzupełniają energii do końca. Są to:

  • Pójście spać po pierwszej w nocy.
  • Minimalny poziom energii (poniżej dwudziestu).
  • Utrata przytomności we własnym pokoju.

Jeśli gracz zemdleje poza domem, zostanie znaleziony przez pracownika JojaMart oraz ukarany zapłatą w wysokości Gold1 000g w zamian za wezwanie pogotowia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki